In elke werksituatie waarin mensen betrokken zijn, heeft men te maken communicatie en dus met het geven en ontvangen van feedback. Dit kan onderling van collega tot collega zijn, maar ook in het contact met klanten. Op een prettige en opbouwende manier feedback kunnen geven is een kunst, die gelukkig goed aan te leren is. Daarnaast kan men feedback leren zien als ‘gunst’ in plaats van kritiek en het zodoende gebruiken om zichzelf te verbeteren. De workshop Feedback geven en ontvangen gaat verder dan alleen behandeling van de 4G’s (Gebeurtenis, Gedachten, Gevoel, Gedrag). Er wordt ingegaan op de achterliggende processen: Waarom is feedback geven soms zo moeilijk? Wat gebeurt er als ik feedback geef? Of ontvang? Over welke onderwerpen en in welke situaties geef ik feedback? In deze workshop wordt veel met elkaar gepraat om de ‘weerzin’ tegen feedback geven te overwinnen. Daarnaast wordt er ook op praktische wijze geoefend. Change a Lot hecht er waarde aan dat feedback niet alleen wordt ingezet voor zaken die ‘niet goed gaan’,  maar vooral ook op positieve wijze wordt gebruikt. Goede feedback geven en deze ook kunnen ontvangen draagt hiermee bij aan een stimulerende en open werksfeer en bevordert een prettig contact met de klant.

Advies tijdsinvestering: 1 dagdeel